سفارش تبلیغ
صبا ویژن

5 نمونه از بهترین اقامتگاه های بومگردی گلستان

5 نمونه از بهترین اقامتگاه های بومگردی گلستان : اقامتگاه‌های بوم‌گردی چند سالی است در روستاهای اطراف شهرهای بزرگ و دارای آثار تاریخی و طبیعی شکل‌ گرفتند. اقامتگاه بوم گردی به معنای اقامتی است که به جای اقامت در ویلا و یا هتلی چند ستاره، در خانه‌ای روستایی و یا سنتی مطابق با شرایط موقعیت جغرافیایی منطقه است، وقتی که محیط زیست را حفظ کرده و به آن احترام و گذشته به حفظ منطقه سفر خود با رزرو بوم گردی از نظر اقتصادی کمک می‌کنید.

با اجاره بوم گردی نه تنها به حفظ محیط زیست و سنت کمک خواهید کرد و با آن آشنا خواهید شد، بلکه در هر زیست بومی با فرهنگی متفاوت به مدتی محدود خواهید زیست.  مسلما رزرو بوم گردی در مقایسه با رزرو هتلی پنج ستاره، تفریحات مدرن و کاملی را در اختیار شما نخواهد گذاشت، اما در روح شما و تجربه شما از زندگی تاثیری شگرف خواهد داشت. در ادامه چند اقامتگاه بومگردی در گلستان شناخته‌شده را به شما معرفی می‌کنیم.

5 نمونه از بهترین اقامتگاه های بومگردی گلستان

اقامتگاه بومگردی خانه دوست زیارت

این اقامتگاه بومگردی واقع در روستای زیبای زیارت میباشد. ساختمان اقامتگاه در طبقه همکف می باشد که دارای 3 اتاق مجزا می باشدکه هر کدام از این اتاق ها ظرفیت 4 الی 5 نفر را دارد. این اقامتگاه بدلیل حفظ سنت روستایی و همچنین فرهنگ مردمان گذشته که در این روستا زندگی می کرده اند اتاق ها دارای تختخواب و یخچال و همچنین تلویزیون اختصاصی نمی باشند و از این وسایل به صوت مشترک می توانید استفاده نمایید.

البته یکی از اتاق ها دارای حمام مجزا نیز می باشد. اما برای اسایش و رفاه شما مهمانان عزیز توالت ایرانی و فرنگی عمومی در داخل اقامتگاه در نظر گرفته شده است.صبحانه در این اقامتگاه همراه با اقامت می باشد و در صورتی که تجربه ی میل کردن غذاهای محلی گرگان را دوست داشته باشید می توانید قبل از ورود به اقامتگاه و با هماهنگی راهنمای خود غذای محلی سفارش دهید.

اما توجه داشته باشید آشپزخانه و امکانات آشپزی در این اقامتگاه در اختیار مهمان قرار نمی گیرد. در طبقه زیرین این اقامتگاه یک کافه رستوران فضای باز نیز وجود دارد که مهمانان میتوانند لذت نوشیدن انواع نوشیدنی های گرم و غذاهای سنتی محلی را در آنجا نیز تجربه کنند.

5 نمونه از بهترین اقامتگاه های بومگردی گلستان

اقامتگاه بومگردی ریگ چشمه

اقامتگاه بومگردی ریگ چشمه در بخش کمالانِ شهرستان علی آباد کتول و در منطقه نمونه گردشگری محمدآباد کتول واقع شده که یه اقامتگاه امن، استاندارد و با امکانات مناسب است که چشم انداز رو به کوه اون همه رو مجذوب خودش کرده. برای رسیدن به این اقامتگاه باید تا گرگان و سپس به شهر فاضل آباد که در 35 کیلومتری گرگان واقع شده رانندگی کنید.
مسیر دسترسی آسان و آسفالته است که در هر فصلی تردد رو راحت کرده. از فاضل آباد که به سمت ریگ چشمه حرکت کنید از روستای رحمت آباد و روستای محمدآبادکتول عبور می کنید.اگر در فصل بهار و تابستان سفر کنید زمین های برنج با عطر مست کننده برنج رو در اطرافتون دارید اما اگر در فصل پائیز سفر می کنید جنگل های هفت رنگ هیرکانی چشم اندازهای فوق العاده ای ایجاد می کنه.

چهارساختمان دوطبقه با 8 واحد 40 متری مجزا و نسبتا مجهز که در زمینی به مساحت پنج هزار متر در میان جنگل های انبوه هیرکانی قرار گرفته است .
 واحدهای شماره 1 تا 4 واحدهایی هستند که در طبقات همکف قرار گرفته اند و سرویس بهداشتی فرنگی دارند، پس اگر فرد مسن همراه خود در سفر دارید این واحدها را برای اقامت خود رزرو کنید .

5 نمونه از بهترین اقامتگاه های بومگردی گلستان

5 نمونه از بهترین اقامتگاه های بومگردی گلستان

اقامتگاه بومگردی بهشت پاقلعه

این سوئیت واقع در شهر رامیان روستای پاقلعه می باشد. بهشت پاقلعه دارای 4 سوئیت مجزا می باشد که هر واحد 100 متر مربع و دارای دو خواب می باشد. تمامی واحدها برای حفظ فضای روستایی کف خواب می باشد و هر سوئیت به صورت جداگانه 20 عدد پتو ؛ بالش و لوازم خواب دارد. در این مجتمع اقامتی قطعی آب نداریم بدلیل اینکه مخزن آب 5000 لیتری در آن تعبیه شده است.

این مجموعه با 5 بلوک 4 واحدی شامل 20سوییت مستقل با فضای سبز و پارکینگ مناسب با تمامی امکانات رفاهی، با سبک معماری کاملا بومی ، رستوران روستایی با سروِ غذاهای محلیِ منطقه ، کارگاه و فروشگاه صنایع دستی و فروشگاه محصولات ارگانیک محلی قصد دارد بستر مناسبی را برای گردشگران عزیز فراهم نماید.

5 نمونه از بهترین اقامتگاه های بومگردی گلستان

اقامتگاه بومگردی ساسانگ

اقامتگاهی در ارتفاعات مینودشت برای تجربه زندگی در روستایی ییلاقی و همنشینی با مردمانی دوست داشتنی. اقامتگاه بوم گردی ساسنگ در ییلاقات شهر مینودشت در استان گلستان واقع گردیده است.این اقامتگاه در واقع خانه روستایی با قدمت بیش از 40 سال می باشد. روستای ساسنگ یک دهکده کوچک و آرام در دل جنگل های هیرکانی است و آبشارهای دائمی و پرآبی دارد که با یک پیاده روی نیم ساعته در مسیر جنگلی میتوان به آنها رسید. چشمه سارهای فراوانی که از دل سنگهای بزرگ می جوشد و آبشارهای بلند و پر آبی که چشم هر بیننده ای را می نوازد، از جذابیت های اصلی این روستای کوچک است. ساسنگ یعنی " به سان سنگ" و روستا نامش را از همین سنگهای بزرگی گرفته که بنا به گفته پیشینیان از آنها در ساخت کلبه های روستایی استفاده می شده است.

5 نمونه از بهترین اقامتگاه های بومگردی گلستان

5 نمونه از بهترین اقامتگاه های بومگردی گلستان

اقامتگاه بومگردی ترکمن یورت

اقامتگاه بومگردی ترکمن یورت واقع در روستای تمر قره قوزی در نزدیکی کلاله و در 13 کیلومتری شهر کلاله استان گلستان می باشد. این خانه بومگردی در دل طبیعت بکر و در 35 کیلومتری خالد نبی احداث شده است. یک خانه روستایی با فرهنگ مردم مهربان ترکمن می باشد که پذیرای شما در این منطقه می باشند. شما می توانید با سفر به این روستای گردشگری یک خاطره به یادماندنی برای خود رقم بزنید.

این مجموعه دارای 7 اتاق می باشد که دو تا از این اتاق ها آلاچیق می باشند. آلاچیق های به دو صورت سنتی و دیگری مسقف می باشد. 3 تا از اتاق های این مجموعه دارای سرویس و حمام می باشند و برای بقیه اتاق ها سرویس و حمام درمحوطه قرارداده شده است. این مجموعه اقامتی دارای تلویزیون نمی باشد.

5 نمونه از بهترین اقامتگاه های بومگردی گلستان