سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیمانکار دیوارچینی ساختمان ، باغ و ویلا صفر تا صد

دیوار کشی زمین ، انواع دیوار کشی دور باغ و ویلا ، دیوار کشی ساختمان، اجرای دیوار بلوک سیمانی، دیوارکشی با سنگ و ... به دست متخصصان ساختمانی گروه تاتیان بسپارید. در ادامه مطلب به بررسی قیمت دیوارچینی و قیمت آجر چینی ، انواع دیوار کشی و نکات آن می‌پردازیم. قیمت دیوار کشی چگونه محاسبه می‌شود؟ قیمت تمام شده یک متر مربع دیوار آجری چقدر است؟ هزینه دیوارچینی باغ با بلوک سیمانی چگونه محاسبه می‌شود؟ ارزانترین دیوارکشی با چه مصالحی انجام می‌شود؟ قیمت دیوارچینی به چه عواملی بستگی دارد؟ این‌ها سوالاتی هستند که مشتریان در زمینه دیوارچینی از تاتیان می‌پرسند. شرکت ساختمانی تاتیان گروهی متشکل از مهندسان سازه، عمران و معماری، آماده همکاری با کارفرمایان گرامی در تمام زمینه‌های ساختمانی ، از جمله پیمانکار دیوارچینی است.

معمولا هزینه دیوارچینی در بازار به صورت روزمزد یا پروژه‌ای محاسبه می‌شود. در هر حالت عوامل کلی تعیین کننده قیمت دیوارکشی عبارتند از:

1. متراژ زمین ، باغ یا ساختمان

2. نوع مصالح مصرفی

3. نوع دیوار

مثلا قیمت تمام شده یک متر مربع دیوار سفالی با دیوار سیمانی می‌تواند متفاوت باشد. برای اطلاع از هزینه و قیمت آجر چینی به طور دقیق، می‌توانید با کارشناسان تاتیان تماس حاصل نمایید.

عوامل موثر بر قیمت آجر چینی

از آنجا که دیوار چینی با آجر متقاضیان زیادی دارد، در این بخش قیمت آجر چینی را دقیق‌تر بررسی می‌کنیم. قیمت تمام شده یک متر مربع دیوار آجری با توجه به این عوامل مشخص می‌شود:

1. فشاری بودن یا سفالی بودن آجر : قیمت آجر چینی با آجرهای فشاری از نمونه‌های سفالی بیشتر است.

2. ضخامت تیغه : هرچه ضخامت تیغه بیشتر باشد، هزینه دیوارچینی نیز افزایش پیدا می‌کند.

3. نیاز یا عدم نیاز به بندکشی : اینکه یک طرف و یا هردو طرف به بندکشی نیاز دارند نیز روی قیمت تمام شده یک متر مربع دیوار آجری تاثیر می‌گذارد.

البته باید یادآوری کنیم که عواملی مانند صخامت تیغه بر هزینه دیوار کشی با لیکا یا بلوک سیمانی هم موثر است. وسعت و متراژ پروژه هم بر تمام روش‌ها از ارزانترین دیوار کشی گرفته تا قیمت آجر چینی و ... موثر است.

انواع دیوارچینی ساختمان از نظر نوع مصالح مصرفی

دیوار آجری و گلی، دیوار سنگی، دیوارهای بلوک سیمانی، پنل‌های پیش ساخته و درای وال از معروف‌ترین انواع مصالح دیوار کشی محسوب می‌شوند. اجرای دیوار خارجی یا داخلی، دیوار محوطه و اصولا هر نوع دیوار چینی را با توجه به پیشرفت ساختمان‌سازی می‌توان به دو دسته عمده تقسیم کرد:

دیوار کشی سریع به صورت سنتی
دیوار چینی باغ و ساختمان به روش مدرن

دیوارکشی سنتی

در روش‌های سنتی از مصالح سنتی و قدیمی‌ای استفاده می‌شود که همه‌مان می‌شناسیم؛ مانند آجر، گل و سنگ. ممکن است به نظر برسد این روش‌ها جزو ارزانترین روش ساخت دیوار و ارزانترین دیوار کشی باغ هستند؛ که گاهی همین‌طور است. اما گاهی به دلیل زحمت بالا، لزوم زمان بیشتر و جنس آجر، قیمت تمام شده یک متر مربع دیوار آجری از همین کار با مصالح مدرن‌تر بیشتر می‌شود.

البته ایراد مهم این مصالح، عایق صوت و حرارت نبودن آن‌هاست. در ادامه با مصالح پرکاربرد روش سنتی بیشتر آشنا می‌شویم:

دیوار گِلی

همان‌طور که از نام این نوع دیوار مشخص است، برای ساخت آن گل خاصی به نام گل دای با آب مخلوط شده و ماده ملات مانندی درست می‌شود.

به دلیل خیس بودن گل، ابتدا یک ردیف به قطر 4 سانتی‌متر و طول مدنظر درست می‌شود. بعد از خشک شدن این ردیف، ردیف دوم روی ردیف قبلی قرار داده شده، و متخصص به همین شکل دیوار چینی را ادامه می‌دهد. این روش از ارزانترین گزینه‌های دیوار کشی باغ و دیوار کشی سریع است که البته کاربرد آن به اندازه گذشته نیست.

دیوار آجری

در حال حاضر، دیوارچینی با آجر یکی از ابتدایی ‌ترین و ارزانترین روش‌های دیوار کشی باغ و سایر سازه‌ هاست. اگر در حین تخریب با اندکی دقت و حوصله بتوان آجرهای دیوار را به صورت سالم جدا کرد؛ می‌توان در دیوارچینی جدید از آن‌ها استفاده کرد و مجددا قیمت آجر چینی را کاهش داد.

برای اجرای دیوارهای داخلی یا خارجی از آجرهای فشاری یا سفالی استفاده می‌شود. برای دیوار چینی باغ و ساختمان با آجر، ابتدا ملات سیمان آماده می‌شود. سپس ردیف به ردیف، یعنی یک لایه آجر و روی آن یک لایه ملات، دیوار به اصطلاح چیده شده و همین مراحل تا بالا و ارتفاع مدنظر ادامه پیدا می‌کند.

با وجود مناسب بودن قیمت تمام شده یک متر مربع دیوار آجری ، وزن زیاد ساختمان و زمان بالای اجرا باعث شده تا به مرور متریال و مواد مناسب‌تری جایگزین آجر برای دیوار کشی سریع شوند.