سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز درباره درب و پنجره UPVC

با گسترش استفاده از درب و پنجره UPVC به دلیل مزایای زیاد این کالاها افراد زیادی به فکر تعویض درب و پنجره های خود با درب و پنجره UPVC می باشند و تمایل زیادی به جایگزینی درب و پنجره های قدیمی دارند و بخاطره اینکه اطلاعات دقیقی درباره درب و پنجره UPVC ندارند و چیزی در این باره نمی دانند تا کنون اقدامی برای جایگزینی نکرده اند به همین دلیل تصمیم گرفته ایم تا در این مقاله همه چیز درباره درب و پنجره UPVC را برای شما بیان کنیم و باافزایش آگاهی شما نسبت به این نوع محصولات جهت نصب آنها اقدام کنید.تا انتهای این مقاله جذاب و آموزنده همراه ما باشید:

درب و پنجره UPVC چیست؟

شاید تا به امروز واژه هایی مانند درب و پنجره های دو جداره به گوش تان خورده باشد ولی از مزایای آن و اینکه به چه نوع درب و پنجره ،UPVC می گویند اطلاعی نداشته باشید. در این قیسمت از مقاله برای شما بازگو خواهیم کرد درب و پنجره UPVC چیست؟

جالب است بدانید که ماده اصلیدر تولید درب و پنجره دوجداره upvc، pvc یا همان پلیمر می‌باشد. این ماده به صورت عادی پایدار نبوده و برای پایدار کردن آن از مواد مختلفی استفاده می‌شود تا حساسیت آن را نسبت به نور و گرما کاهش دهد. یکی از موادی که در استحکام یا به طور کلی پایدار کردن پلمیر استفاده می‌شود کربنات کلسیم بوده، این ماده خواص چکش خواری، مقاومت در برابر ضربه و در عین حال انعطاف پذیری را افزایش می‌ده این پروفیل ها هم ارزان هستند و هم از ظاهری زیبا برخوردارند و امروزه به عنوان یکی از بهترین گزینه ها مورد توجه تولید کنندگان درب و پنجره قرار گرفته اند. استفاده از شیشه دو یا سه جداره به همراه یراق آلات مناسب علاوه بر اعمال کیفیت بالا در فرآیند تولید محصول موجب عدم نیاز به حفاظ های فلزی میگردد.

همه چیز درباره درب و پنجره UPVC

همه چیز درباره درب و پنجره UPVC

انواع درب و پنجره UPVC

باید بگوییم که درب و پنجره UPVC به طور کلی به دو گروه زیر تقسیم می شوند و در این دو دسته تولید می شوند:

درب و پنجره UPVC کشویی :

طریقه ی باز شدن درب و پنجره های کشویی به وسیله حرکت غلطک ها صورت میگیرد که بر روی ریل تعبیه شده است که می تواند به چپ و یا راست حرکت کنند. میان بخش بازشو و بخش ثابت پنجره ، نوار هایی مویین قرار دارد که به منظور جلوگیری از ایجاد استحکاک قرار گرفته است. جنس این نوار که نوار آبندی نام دارد، از نوار لاستیکی EPDM ،سیلیکون و یا TPE می باشد.
در انواع درب و پنجره دوجداره این نوع پنجره ، قابلیت ساخت در ابعاد مختلفی را دارد و برای این که بتوان لنگه متحرک را درفریم پنجره حرکت دهیم ، لنگه ی متحرک آن بر روی لنگه ی ثابت قرار گیرد در نتیجه این پنجره ها در دو لنگه مساوی ساخته می شوند.

پنجره های کشویی دو حالته یا فولکس واگنی: این دسته از پنجره ها دو حالته هم نام دارند.قابلیت جلوگیری از ورود هوا و گرد و غبار از ویژگی های منحصر به فرد پنجره های فولکس واگنی است.

پنجره های کشویی بالا رونده (لیفتینگ): این نوع پنجره دوجداره که پنجره های آمریکایی هم نامیده میشوند جهت کاربری های خاص پیشنهاد می گردد.

پنجره های UPVC لولایی(بازشو):

بهترین نوع از انواع درب و پنجره دوجداره نوع بازشو یا لنگه ای می باشد. عایق بندی این مدل پنجره دوجداره بدلیل مشخصات خاص پروفیل ها و استفاده از دو ردیف نوار عایق بندی عالی در محل نصب شیشه دو یا سه جداره با دو یا سه ردیف نوار آب بندی دیگر در محل قاب های UPVC بسیار مناسب تر از انواع کشویی است.

این سیستم پنجره دوجداره شامل یک قاب اصلی با اندازه ی دلخواه می باشد. لنگه بازشو حول یک محور در قاب خود حرکت می کند. ساخت پنجره های تو در تو در این سیستم ، به نحوی که یک لنگه بازشو خود قاب اصلی یک بازشو دیگر باشد،امکان پذیر است. اشکال خاص پنجره مانند پنجره های دوجداره گرد، زاویه دار و … نیز با انواع اتصالات و یراق آلات دوجداره امکان پذیر است.

البته از محدودیت های این سیستم پنجره می توان به محدویت های ارتفاعی (فاصله تا سقف) و ارتفاع از کف اشاره نمود. این ضعف به دلیل نیاز لنگه بازشو پنجره به چرخیدن حول محور خاص خود است که این امر موجب بر هم خوردن نظم پرده ها، ایجاد محدودیت ارتفاع از کف زمین و روی کابینت ها می شود.

درب و پنجره UPVC چه مزایایی دارند؟

امروزه استفاده از انواع در و پنجره یو پی وی سی رو به گسترش است و این به خاطر مزایای متعددی است که برای نصب این نوع در و پنجره هاعنوان شده است. کاهش مصرف انرژی ، صرفه جویی مالی در ازای کاهش هزینه قبض ها، سادگی نگهداری از این پنجره ها، دوام و امنیت ازجمله این مزایا است.در ادامه به بیان مفصل مزایای درب و پنجره UPVC می پردازیم:

قابلیت تنظیم

بصورت کلی ، بیشتر درب و پنجره های UPVC ، درها و قسمت های خارجی به رنگ سفید دیده می شوند. با این حال ، پیشرفت در فرایند تولید بدان معنی است که صاحبان خانه فقط محدود به رنگ ، بلکه یک سری اشکال قابل تنظیم ، سبک ها و جلوه های تقلیدی مانند دانه چوب نیستند. شرکت های سازنده و سازندگان اکنون می توانند محصولات UPVC را مطابق با مشخصات دلخواه خود تنظیم کنند. به معنی پنجره ها و درها کاملاً به خانه یا ملک شما لباس می پوشند.

امنیت بالای درب و پنجره های یو پی و ی سی

امنیت یک ملک یا خانه بر هر نصب پنجره یا درب مهم است. به همین دلیل UPVC با یک قاب فوق العاده سبک و در عین حال محکم ، از انتظارات فراتر می رود ، که در رابطه با ترکیب قفل های مختلف و یک صفحه شیشه ای دو جداره از شیشه استفاده می شود مانع از ورود یک متجاوز می شود.

عایق مناسب

راندمان انرژی در هنگام ورود به ویندوز و درهای جدید در پیش روی همه قرار دارد و انتخاب مواد مورد استفاده بر گرما و درجه بندی انرژی پنجره خانه شما تأثیر خواهد گذاشت.

UPVC یک رسانای گرما به مقدار کم در هنگام نصب صحیح است و یک سیستم هوای بسته را به حداقل می رساند و باعث کاهش تلفات گرما می شود و در اثر مواد غیر عایق تجربه می شود

تعمیر و نگهداری کم

UPVC برخلاف مواد طبیعی که نیاز به سنباده ، لاک زدن و رنگ آمیزی مجدد سالانه دارند ، مواد کم مصرفی است. در پنجره و درهای ساخته شده از UPVC می توانند برای چندین دهه بدون هیچگونه نشانه ای از هوازدگی دوام بیاورند ، تنها نگهداری آن تمیز کردن با آب صابون برای جلوگیری از رنگ آمیزی و از بین بردن گرمی و خاک است.

دوام بالا

این ماده فوق العاده سخت است به این معنی که قاب ها می توانند در برابر شدیدترین عناصر مقابله کنند و تحت تأثیر پوسیدگی و خوردگی قرار نمی گیرند که به ویژه برای خواص واقع در نزدیکی ساحل که در آن مقدار زیاد نمک می تواند مشکل ساز باشد ، تأثیر ندارد. پوشش UPVC همچنین در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) محافظت می شود که از از بین رفتن مواد در معرض طولانی مدت آفتاب جلوگیری می کند.

تهویه مناسب

پنجره های دوجداره UPVC می تواند در تنظیمات مختلفی به سبک پنجره ارائه شود و یک سیستم تهویه کارآمد و دارای جریان هوای مؤثر در یک اتاق را ارائه دهد. پیکربندی موثر پنجره “شیب و چرخش” نامیده می شود که شامل یک ترتیب دو پنجره ای است که می تواند در دو جهت جداگانه باز شود و تهویه بدون پیش نویس را داشته باشد.

هنگامی که در حالت کج شده به سمت داخل قرار دارید ، هوای گرم می تواند از بالای دهانه بالا و سمت فرار کند در حالی که چرخاندن پنجره به طور کامل باز می شود به سرعت می تواند فضای یک اتاق کامل را که برای تمیز کردن یا طراوت مفید است تهویه کند.

سازگاری با محیط زیست

طول عمر متوسط پنجره UPVC می تواند بین 40 تا 80 سال باشد و از مواد قابل بازیافت برای تولید حداقل تأثیر طولانی مدت بر محیط ساخته شده است. هنگام تعویض پنجره ها و درهای قدیمی ساخته شده از UPVC از نصب کننده خود بخواهید که مطابق با آنها دفع شود تا اطمینان حاصل شود که بازیافت می شوند و می توان از مواد دیگر در محصولات دیگر مانند لوله ، اتصالات لوله کشی و موارد دیگر استفاده کرد.

مقاومت بالا در برابر آب و هوا

هوازدگی یک مشکل شایع در بین بیشتر موادی است که در قسمت بیرونی یک ملک مورد استفاده قرار می گیرد. در و پنجره های UPVC با آب و هوا واکنش نشان نمی دهند و مستعد ابتلا به عناصر طبیعی نیستند ، یعنی طول عمر بیشتری بدون پیری دارند.

در حالی که UPVC می تواند در برابر آب و هوا بایستد و به نگهداری کمتری نسبت به مواد همتای طبیعی مانند چوب احتیاج دارد ، توصیه می کنیم برای اطمینان از ماندگاری آن از هرگونه نصب خارجی UPVC از جمله سوتی ها و وجوه مراقبت کنید.

عایق صوتی مناسب

مواد UPVC بهمراه پانل های پنجره دو جداره کار می کنند تا به کاهش میزان نویز منتقل شده به خانه شما کمک کنند. بیشتر پنجره ها و درهای UPVC در مقایسه با همتایان سنتی باید 50? صدای خارجی را کاهش دهند.

ضد آتش

در آیین نامه ساختمان آمده است که واحدها و قاب های مربوط به پنجره ها و درها باید از مواد دارای آتش سوزی باشد که از انتشار آتش خارجی جلوگیری می کند. UPVC همچنین یک ماده مورد نیاز مقررات ساختمان جهت رعایت پروتکل ایمنی در برابر آتش است ، به این معنی که در صورت بروز حادثه آتش سوزی ، مسیر اصلی را به مدت 30 دقیقه باز نگه می دارد.

معایب پنجره یو پی وی سی

از معایب پنجره یو پی وی سی می توان به مواردی مانند نداشتن مقاومت خمشی و کششی لازم،عدم بازیافت مواد اولیه به صورت مناسب، نداشتن تنوع در رنگ، سنگین تر بودن نسبت به آلومینیوم به علت استفاده از تقویت کننده ها، و بالاخره دشواری تعمیر و اصلاح پنجره های یو پی وی سی اشاره داشت.

قیمت درب و پنجره upvc

قیمت درب و پنجره upvc قیمت بر اساس نوع و شکل سفارش متفاوت است امافاکتور اصلی تعیین کننده همان هزینه های تولید به ویژه مواد اولیه است که این روزها متغیر می باشد. بطور کلی می توانیم بگوییم قیمت هر مترمربع قاب کارشدهUPVC را 230 هزار تومان در بازار به فروش می رسد.
البته لازم به ذکر می باشد محصولات ایرانی از نوع مشابه خارجی از قیمت بالاتری برخوردار می باشند.شاید جالب باشد که بدانید پروفیل های ساخت دو کشور ترکیه و آلمان به ترتیب گران تر از سایر پروفیل های موجود در بازار می باشند.