سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژگی های برنج کشت دوم طارم

می‌دانید که خرید برنج ایرانی کشت دوم در پاییز انجام می شود. برنج کشت دوم، برنجی است که پس از به پایان رسیدن مرحله اول کشت برنج و برداشت آن کشت و تولید می‌شود. اکثر کشاورزان و تولید کنندگان برنج در شمال کشور بر این باورند که برنج کشت دوم از با کیفیت ‌ترین نوع برنج در ایران می‌باشد. به همین علت همواره در این فکر هستند تا روش‌هایی جدید را برای تولید برنج ‌های کشت دوم به کار ببرند تا کیفیت این برنج‌ ها از آن چیزی که هست بالاتر رود. از معروف ترین ارقام برای فروش برنج کشت دوم می توان به برنج طارم هاشمی کشت دوم و برنج کشت دوم بینام اشاره کرد.

کشت برنج با کیفیت طارم هاشمی

تولید انواع برنج کشت دوم طارم هاشمی و محلی، از جمله روش‌هایی است که با این هدف انجام می‌شود تا کیفیت ارقام برنج بالا رود. به طور کلی مصرف برنج کشت دوم طارم هاشمی و محلی در ایران توسط دسته‌ای از مردم بسیار زیاد است و بسیاری از خانوارهای ایرانی این برنج را به عنوان وعده غذایی اصلی خود مصرف می‌کنند. کیفیت بسیار بالای تولید و پخت عالی انواع برنج کشت دوم طارم هاشمی و محلی، از جمله دلایل اصلی است که این برنج را به پرمصرف‌ترین برنج‌های ایرانی تبدیل ساخته است.

دانه‌های یکدست و بلند قد انواع برنج کشت دوم طارم که ظاهری قلمی و خوش فرم دارند، عطر بسیار خوش این نوع برنج‌ها که چه در حین خرید برنج ایرانی و چه پس از پخت بسیار عالی بوده و طعم عالی این برنج‌ها که تا مدتی زیاد پس از پخت همچنان لذیذ و عالی می‌باشد، از جمله دلایل مهم مصرف بسیار بالای انواع برنج کشت دوم طارم به شمار می‌رود.

در صورتی که قد کشیدن و ری کردن برنج برای شما مهم می‌باشد، باید بدانید که با انتخاب برنج کشت دوم طارم هاشمی به این خواسته خود خواهید رسید. در ادامه به مهم‌ترین نکاتی که باید برای خرید برنج طارم هاشمی کشت دوم هاشمی بدانید اشاره می‌کنیم.

نکاتی درباره خرید برنج کشت دوم طارم هاشمی و محلی

پیش‌تر نیز گفتیم که برنج کشت دوم طارم هاشمی و محلی به عنوان برنج‌های با کیفیت شمالی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. در نتیجه قیمت برنج این نوع ارقام به نسبت انواع برنج‌های عرضه شده در بازار بالاتر است که البته این افزایش قیمت برای محصولات گوناگون تحت تاثیر عوامل مختلف متغیر است.

با این وجود هر یک از شما حق دارید تا در صورت پرداخت مبالغ زیاد برای خرید برنج کشت دوم طارم محلی یا هاشمی، محصولی با کیفیت را تهیه کرده و تنها تحت تاثیر شنیده‌ها برنجی نامرغوب و بی‌کیفیت را خریداری نکنید. اما سوال این است که چگونه می‌توان در هنگام خرید برنج شمال کشت دوم طارم هاشمی و محلی، محصولات درجه یک و مرغوب را تشخیص داده و خریداری کرد؟

انواع برنج ایرانی کیفیت بسیار خوبی نسبت به برنج خارجی دارند. اما تشخیص این که کدام نوع از محصولاتی که به عنوان با کیفیت‌ترین برنج کشت دوم طارم هاشمی یا محلی معرفی می‌شوند، کیفیت بالایی که باید را دارا هستند وابسته به دانش و تخصص شما حین خرید برنج می‌باشد.

 


5 ابشار دیدنی در استان گلستان

آبشار حمام خدایی :  یکی از جاذبه های دیدنی واقع در روستای پنو گالیکش می باشد. البته اینجا بیشتر به غار حمام خدایی است. این غار در حمام خدایی در ارتفاع 1050 متری از سطح دریا قرار دارد و دارای یک دهانه میباشد.

مسیر دسترسی به آبشار حمام خدایی

لوکیشن این آبشار زیبا گالیکش و در مسیر جاده روستای فارسیان رو تا جایی که از روستای پادلدل عبور کنین و به دو مسیر که تابلو داره پنو و کالپوش میرین و تا انتخای روستا و 5 دقیقه مسیر خاکی می باشد. مسیر را ادامه دهید تا به رودخونه برسید و سمت راست خودتون آبشار را از دور می بینید .

آبشار اولنگ

آبشار اولنگ یکی از زیباترین دیدنی های استان گلستان است که در مسیر جنگل بکر اولنگ است. وارد جنگل اولنگ بشین و منطقه ای در جنگل اولنگ به نام تخته بادو داره که خیلی معروفه و بعد از 5 پیچ به اولین آبشار می رسید که کمتر از 10 دقیقه پیاده روی داره.

فاصله آبشار اولنگ تا شاهرود

این آبشار از شاهرود حدود 55 کیلومتر به سمت آزادشهر بروید

آدرس آبشار اولنگ

برای رسیدن به آبشار بعد از پل آهنی زرد آهنی اولنگ سومین پیچ که روبروی پیچ تندی هست و مسیر دارای شانه خاکی بزرگی داره و سمت راست جاده پاکوب و مالرو میباشد.  راه پیمایش سخت نیست و بدون راهنما هم می توانید به همراه خانواده برای تفریح اینجا را انتخاب کنین.

آبشار دیگری هم هست که در فاصه دورتری قرار دارد که بهتر است همینجا اتراق کنین چرا که مسیر آن آبشارها خطرناک و نیاز به صعود و فرود دارد پس هیجانی نشوید و به خودتون آسیب نزنید.

چه تجهیزاتی برای رفتن به آبشار نیاز داره؟

کوله مناسب ، کفش پیاده روی و لباس مناسب فصل

 

آبشار شیخ موسی بابل

ییلاق شیخ موسی از توابع بابل در منطقه بند پی شرقی بابل که با بافتی کاملا روستایی و سنتی، در تعطیلات و به‌خصوص در فصل تابستان میزبان گردشگران است.  یکی از جاذبه های طبیعی بسیار دیدنی و جذاب ییلاق شیخ موسی آبشار حاج شیخ موسی می باشد.

آبشار شیخ موسی کجاست؟

آبشار زیبای شیخ موسی در ییلاق  شیخ موسی از توابع شهرستان بابل که یکی از زیباترین، سرسبزترین و خوش آب و هواترین مناطق ایران است، واقع شده است.
به منظور عزیمت به ییلاق حاجی شیخ موسی بعد از خارج شدن از شهر بابل با طی یک مسیر 15 کیلومتری به شهر کوچک گلوگاه می رسند که در کوهپایه قرار دارد. بعد از عبور از گلوگاه و بعد از طی یک مسیر 30 کیلومتری جاده آسفالته و با عبور از دل جنگل سرسبز و رودخانه های بین راه باید یک مسیر 10 کیلومتری را به صورت جاده خاکی طی کنید.

 

آبشار سران مینودشت

آبشار سران مینودشت مسیر دسترسی بسیار آسانی داره و راحت می تونین همراه خانواده آخر هفته کنار این آبشار زیبا برید. برای رسیدن به این آبشار قبل از مینودشت شهرک صنعتی مسیر جاده آبشار ساسنگ را ادامه بدهید و و بعد از چشمه ای که سمت چپ جاده برید و بعد از 10 دقیقه پیمایش به آبشار خواهید رسید.

   

آبشار خاک پیرزن در روستای خوش آب و هوای خاک پیرزن در شهرستان علی‌آباد‌ کتول استان گلستان با دارا بودن آبشار زیبا یکی از مناطق مناسب برای گردشگری به حساب می‌آید.

برای سفر به علی آباد کتول تماشای جاذبه های گردشگری حتما باید چند روزی را در این دیار دیدنی ماند پس پیشنهاد می دهم برای اجاره ویلا در علی آباد کتول با شماره 09114481870 تماس بگیرید.

مسیر دسترسی به آبشار خاک پیرزن

لوکیشن این آبشار کمی سخت است و برای خانواده به هیچ عنوان مناسب نیست و حتما باید کفش مناسب پیاده روی داشته باشید و همچنین برای رفتن به آبشار خاک پیرزن حتما لیدر محلی داشته باشید چرا که مسیر تابلو ندارد و پیاده روی با شیب تند بدون پاکوب است. مدت زمان پیاده روی حدودا یک ساعت است.



 


اجرای چاله آسانسور با فایبرسمنت

چه در حال ساخت یک پروژه کاملاً جدید هستید یا اخیراً بازسازی و تعمیر یک ملک قدیمی را شروع کرده اید، بسیار مهم است که چاله های آسانسور خود را بررسی کنید و آنچه را که برای خشک نگه داشتن آنها لازم است بررسی و انجام دهید. ضد آب کردن چاله های آسانسور برای حفظ قابلیت استفاده آنها ضروری است، زیرا آب در گودال می تواند باعث خراب شدن یا زنگ زدگی قطعات شود. یکی از بهترین متریالهایی که این روزها برای استفاده در چاهک آسانسور مورد استفاده قرار می گیرد فایبرسمنت می باشد ، و قطعا می دانید که دلیل انتخاب این متریال برای اجرای چاله آسانسور با فایبرسمنت چیست؟ در برخی ازکشورها، بازرسان اجازه نمی دهند که رطوبت در چاله آسانسور وجود داشته باشد.

گودال آسانسور چیست؟

آسانسور به طور متوسط 20000 نفر را در سال جابجا می کند. این بدان معناست که در یک ساختمان معمولی با آسانسور، حداقل 54 نفر برای رسیدن به طبقه بعدی به این قطعه از تجهیزات متکی هستند. ماشین آلاتی که انتظار می رود روزانه این بار را حمل کنند و به طور مداوم در اوج ایمنی کار کنند، باید بر پایه ای قوی برای کمک به جریان همه چیز به عنوان یک سیستم کلی تکیه کنند.

این فونداسیون، مشابه سیستم عامل آسانسور، در زیر زمین در جایی است که به آن چاله آسانسور می گویند، بخشی از آسانسور که افراد زیادی با آن آشنایی ندارند. چه آسانسور مسکونی و چه باربری، اکثر آسانسورها دارای چاله آسانسور هستند. این گودال، اگرچه معمولاً برای مسافران قابل مشاهده نیست، اما نقش اساسی در رساندن شما بدون زحمت به طبقه بعدی ایفا می کند.

گودال آسانسور (یا چاله آسانسور) فضایی است که درست زیر طبقه همکف قرار دارد. این فضای چهار دیواری هسته پایه آسانسور شما است. حفاظت از فونداسیون آن بخش ضروری برای نگهداری آسانسور شما در شرایط عالی، ایمن و روان برای مسافران است. یک چراغ روشنایی گودال را به همراه برخی تجهیزات فولادی، چند قطعه فلزی ضخیم سیم پیچی (بافر) و اغلب اوقات یک سیستم پمپ برای کمک به حذف هر گونه آبی که ممکن است وارد شود، روشن می کند. دو نوع اصلی سیستم آسانسور وجود دارد و هر کدام دارای ماشین آلات مختلفی در چاله های خود هستند: گودال آسانسور هیدرولیک گودال آسانسور کششی

اجرای چاله آسانسور با فایبرسمنت

با توجه به تحقیقات انجام شده در زمینه ساخت و ساز های سبک و جلوگیری از ایجاد خسارات ناشی از زلزله ، به این مهم دست یافتیم که می توان برای پوشش دور چاه آسانسور بجای استفاده با مصالح رایج سنتی دورچینی از سیستم نوین ساخت و ساز خشک “درای وال” فایبرسمنت استفاده کرد.

 در این نوع پروژه پس از شاسی کشی و قاب بندی اسکلت آسانسور و مراحل نصب متعلقات آن ، با اجرای سازه گالوانیزه استاد و  رانر جهت زیر سازی و نصب پانل فایبر سمنت دور چاه آسانسور را محصور می نماییم که با روش فوق می توان فضاهای باز و قابل رویت  همانند ورودی درب آسانسور ، راهرو ، راه پله و … را با انواع طرح های مدولار و طرحهای دکوراتیو (سنگ،چوب،چرم) و یا روش سایدینگ( کرکره ای) با فایبرسمنت طرح چوب طولی اجرا نمود .

مزایای نصب فایبر سمنت دور چاهک آسانسور

1-    حذف تیغه چینی سفالی یا بلوک سیمانی و سنگینی وزن وارده بر سازه .
2-    حذف پلاستر (اندود) گچ خاک و سفید کاری ویا سیمان کاری (آستر و رویه) داخل دیوار چاه آسانسور .
3-    حذف نماکاری سنتی سنگ و سرامیک و… با استفاده از مصالح نوین فایبر سمنت برد .
4-    مقرون به صرفه با توجه به سرعت زمان اجرا و نصب آسان ، نسبت به سیستم سنتی
5-    “درای وال” فایبرسمنت ضد رطوبت و ضد آب .
6-    ضد حریق و مورد تایید سازمان آتش نشانی .
7-    قابلیت رنگ پذیری با هر سلیقه .
8-    دارای ابعاد و اندازه های متنوع نسبت به نیاز کاربردی .
9-    دارای الیاف گیاهی و دوستدار محیط زیست
10-     فاقد آزبست و هرگونه مواد شیمیایی سرطان زا
11-    دارای انعطاف پذیری جهت اجرای طرحهای منحنی

 

 


وجه تمایز فایبر سمنت برد با مصالح ساختمانی سنتی

با توسعه علم و فن آوری مواد در مهندسی عمران، مواد بتنی به طور گسترده ای مورد استفاده قرار مصالح ساختمانی در سراسر جهان است. مهمترین مزیت بتن، قدرت فشرده سازی آن است. با این حال، نقص های بسیاری برای مواد بتنی وجود دارد، از قبیل عملکرد ضدمیکردگی پایین، استحکام کششی کم و غیره. به منظور غلبه بر نقص مواد بتنی، بسیاری از محققان تحقیقات زیادی برای بهبود خواص بتن، به ویژه سختی بتن انجام داده اند. ثابت شده است که استفاده از الیاف می تواند خواص مکانیکی و دوام بتن را بهبود بخشد. فایبرسمنت برد یکی از این مصالح نوین است.

تفاوت مصالح سنتی با فایبر سمنت برد

فایبر سمنت برد نسل جدیدی از مصالح ساختمانی

فایبر سمنت برد نسل جدیدی از مصالح ساختمانی متشکل از سیمان، الیاف طبیعی یا مصنوعی به‌ استثنای آزبست و در بعضی موارد سیلیس، آهک و دیگر افزودنی‌ها برای افزایش مقاومت‌های مکانیکی و شیمیایی است.این محصول به‌صورت ورقه‌ای، نواری و تایلی تولید و کاربردهای بسیار متنوع در صنعت ساختمان دارد.شاید یکی از مهم‌ترین دلایل توسعه استفاده ازاین محصول قیمت فایبر سمنت برد می باشد که بسیار مناسب آن مخصوصاً در کاربرد در نمای ساختمان در مقایسه با سایر مصالح باشد.

مزیت استفاده از نمای فایبر سمنت برد

مصالح نوین ساختمان سازی در سالهای اخیر با توجه به گسترش صنعت ساخت و ساز و توسعه فرهنگ شهر نشینی رواج زیادی یافته است. با توجه به اهمیت عواملی همچون کاهش هزینه های تمام شده، کاهش نیروی انسانی درگیر در پروژه، سرعت در اجرای پروژه و در نتیجه اتمام زود هنگام پروژه و کاهش هزینه ها موجب جایگزینی و استفاده از انواع مصالح نوین ساختمان سازی شده است. استفاده از انواع مصالح نوین ساختمان سازی که دارای دوام و استحکام بیشتر، مقاومت در برابر فشارهای وارده و نیروهای طبیعی و ماندگاری و طول عمر بیشتر نسبت به مصالح ساختمانی سنتی باشند مورد استقبال گسترده پیمانکاران و افراد فعال درصنعت ساختمان گردیده است.

ساخت و ساز خشک

امروزه جهت معرفی سازه های جدید به عنوان جایگزین سازه های فلزی یا بتنی و سنگی رایج، اقداماتی صورت گرفته و هدف اصلی آن نیز استفاده از تکنولوژی و انتخاب سازه ای مناسب ، مستحکم و متکی بر مصالح روز دنیا جهت رسیدن به کیفیت مطلوب و صرفه جویی در وقت و هزینه می‌باشد.

یکی از راهکارهای رفع مشکلات ساختمان سازی، کنار گذاشتن ساخت و ساز سنتی یا “پوشش تر” می‌باشد و شامل دیوارهای نما و داخلی اکثر ساختمان هایی می‌شود که از مصالح سنگین (بلوک، آجر، سنگ،چوب …) با زیرسازی ملات ساخته شده اند. این مصالح معایب و عوارض بسیاری از جمله: 1- بالا برد وزن بسیار زیاد بنا 2- کند بودن عملیات ساخت 3- ضایعات زیاد و پرت مصالح 4- ایجاد آلودگی و گرد و خاک در هنگام ساخت و تخریب 5- عدم کنترل کیفیت مصالح متصل کننده (ملات) در زمان ساخت 6- اتصال ضعیف و احتمال ریزش هنگام زلزله و افزایش خسارات مالی و جانی،7- ایجاد خستگی زود هنگام و پایین آمدن کیفیت کار را به همراه دارد.

پانل های سیمانی الیافدار از ترکیب سیمان، آب، مواد معدنی، الیاف سلولزی و سیلیس و توسط ماشین هات چک و دستگاه اتوکلاو فرآوری و ساخته می شوند.

 

 


برنج باب هتل چیست و بهترین برنج مناسب رستوران و کترینگ کدام است؟

شاید مهمترین چیزی که یک مشتری هنگام سفارش غذا در تالار از آن رستوران انتظار دارد این است که برنج خالص و درجه یک ایرانی در منو غذایی آن رستوران وجود داشته باشد. برنجی که هم خوش عطر باشد و هم خوش پخت.رستوران ها و تالار ها مصرف برنج بالایی دارند بنابراین باید برنج خود را به صورت عمده از مجموعه ای معتبر تهیه کنند. برنج می تواند نقش مهمی در جذب مشتری داشته باشد پس بهتر است که رستوران داران گرامی دقت کافی را در خرید برنج داشته باشند و با خرید مقرون به صرفه و در عین حال با کیفیت مشتریان بیشتری را جذب نمایند. در فروشگاه برنج آرتارایس انواع برنج ایرانی وجود دارد و مدیران رستوران ها می توانند از بین محصولات متنوع ما هر کدام را خواستند انتخاب کنند. در خرید عمده برنج قیمت نهایی بسیار به صرفه تر است و مجموعه برنج آرتا رایس شرایط مناسبی را برای رستوران ها و تالارها فراهم نموده است تا بتوانند به راحتی از برنجی مناسب برای عرضه به مشتریان خود استفاده نمایند. جهت اطلاع از خرید برنج برای رستوران ها می توانید هم اکنون با ما تماس حاصل نمایید.

محبوبترین برنج برای پخت در رستوران ها و تالارها کدام است؟

برنج طارم از محبوب ترین برنج ها برای پخت در رستوران ها و هتل ها می باشد.از انواع بهترین برنج ایرانی که از مرغوبیت خاصی برخوردار است می توان به برنج طارم اشاره کرد. مبدا تولید و کشت برنج طارم استان مازندران است. طارم به عنوان برنج کم محصول شناخته می شود. انواع مختلف برنج طارم موجود هست که شامل طارم عطری، طارم صدری، طارم سنگسری، طارم هاشمی (ترکیب برنج طارم و برنج هاشمی)، طارم امرالهی و طارم چینی هستند. در این بین از طارم عطری و برنج طارم هاشمی می توان به عنوان بهترین های برنج طارم یاد کرد.

طارم هاشمی در مقایسه با طارم عطری، درشت تر و پخت بهتری دارد که اصطلاحا گفته می شود که بیشتر ری می کند. تنها وجه تمایز این برنج نسبت به طارم عطری، عطر و بوی کمتر آن است. البته این را نباید برای برنج طارم یک ضعف در نظر بگیریم. بیشترین ری را در بین برنج های ایرانی، برنج طارم هاشمی دارد.

برنج ایرانیمناسب برای استفاده هتل ها و رستوران ها

برنج ایرانی در واقع یکی از محصولاتی است که طرفداران زیادی دارد و در سفره های ایرانی با عطر و طعم خاصی که پس از پخت به ارمغان می آورد به عنوان یکی از غذاهای اصلی نقشی مهمی را ایفا می کند. از این رو انتخاب بهترین برنج ایرانی از نوع باکیفیت و خوش پخت آن می تواند تاثیر زیادی در تهیه یک غذای خوب داشته باشد. ویژگی های مهمی از قبیل عطر و طعم برنج، دانه بلند بودن آن و ظاهر مناسب برنج همین طور پخت مطلوب می تواند به عنوان مشخصه های بارز در شناخت کیفیت برنج بیان شود که در قسمت بالا به آن پرداختیم. باید بگوییم انواع برنج ایرانی که در شمال کشور کشت می شوند دارای ویژگی های متمایز و منحصر بفردی هستند که با شناسایی ویژگی های هر کدام می توان بهترین انتخاب را از میان آنها برگزید و با قیمتی مناسب این محصول را خریداری نمود در واقع خرید برنج نه تنها برای مصارف شخصی بلکه برای رستوران ها نیز اهمیت ویژه ای دارد و مشتریان رستوران هایی با سرو غذاهای سنتی ترجیح می دهند که برنج ایرانی باکیفیت استفاده کنند.

بهترین برنج های ایرانی در انواع مختلف در دو دسته برنج محلی و پرمحصول قرار می گیرد و شناخت مشخصات هر کدام می تواند کمک شایانی به خرید مناسب تر این محصول کند. برای معرفی برنج ایرانی مناسب برای استفاده هتل ها و رستوران هامی توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهترین برنج ها برای رستوران ها و تالارها ایرانی با عطر، پخت و قیمت بسیار مناسب برنج فجر، هاشمی، برنج دم سیاه، طارم، علی کاظمی، شیرودی و … می باشد